Friday, July 1, 2011

Tanah tumpah darahku

Bbrpa minggu kebelakngn ni sibuk dlm paper duk cite pasal pasukn bola sepak Malaysia sama ada pasukan olimpik dan pasukan senior Malaysia.Aku pun turut tak terlepas mengikuti perkembangan pasukan ini.Secara zahirnya aku sgt mngagumi semangt dan kesungguhan mereka bermain bola.Xmcm pasukan yg dulu2 slalu je terkandas di peringkat awal.Tapi kali ini aku boleh mnarik nafas lega kerana melihat prestasi pasukan negara kita iaitu Malaysia tanah tumpah darahku..hehe

Ini adalah pic yg smpat aku ambil kesebelasan terbaik pasukan olimpik dan senior kita..

pasukan Olimpik Malaysia layak ke peringkat kumpulan 20  terbaik Asia bersama dengan jaguh2 asia yg lain..terbaik la.

Sekarang aku nak review plak ttg pasukan senior kita a.k.a Juara Piala Suzuki  tahun lalu.Mengenai pendapat aku gabungan pemain senior dan skuad olimpik banyak memberi pengalaman berguna kepada.pasukan. Kebijaksanaan king Raja dlm membentuk pasukan mmg patut dipuji.Maklumlah  beliau berani letak player2 muda dlm pasukan lantas bawa pulang Piala Suzuki utk kali pertama dl sejarah Malaysia.

Sekali lagi keupayaan beliau ditagih utk bawa Mlatsia ke pusingan akhir Piala Dunia 2014 di Brazil plak.Satu misi mustahil nk pegi ke piala dunia utk pertama kali tp xde ape yg mustahil dlm dunia ni kalo kita gigih berusaha kan..so,all the best for our national team .A great support are always beside u..Tanah tumpah darahku.Kita jumpa utk game ahad ni di taiwan plak..peace yeow...

No comments:

Post a Comment